"Dünya ve Türkiye Turizminde Biz de Varız"

GÜNDEM 11.02.2020 - 12:05, Güncelleme: 21.09.2022 - 11:07 2588+ kez okundu.

Her bir köşesi kendine has doğal ve tarihi güzelliklerle bezenmiş Isparta’nın tanıtılması ve turizmden hakkettiği payı alabilmesi için Isparta Valiliği her alanda Isparta’yı tanıtma çalışmalarını sürdürüyor.  Geçtiğimiz hafta sonu Akdeniz illerinin Gazeteciler Cemiyeti başkanlarına Isparta’nın doğal ve tarihi güzellikleri tanıtıldı. 2020 yılı İlk Başkanlar Kurulu Toplantısı için Isparta’yı seçen Akdeniz Gazeteciler Federasyonu Başkanlar Kurulu, toplantının ardından ülkemizin en önemli kış sporları merkezlerinden Akdeniz’in incisi Davraz Kayak Merkezi’ne çıkarak bol bol fotoğraf çektiler. Burada bir açıklama yapan Isparta Gazeteciler Cemiyeti Başkanı ve Akdeniz Gazeteciler Federasyon Genel Başkan Yardımcısı Şevket Karahan, Isparta’yı en iyi şekilde tanıtma adına böyle bir organizasyon içinde olduklarını belirterek kendilerine bu imkanı sağlayan Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu’na teşekkür etti. Akdeniz bölgesinde yapılan medya organizasyonlarına her fırsatta Isparta’yı da dahil ettiklerini kaydeden Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı ve Akdeniz Gazeteciler federasyonu başkanı Mevlüt Yeni ise Antalya’ya gelen 15 milyon civarındaki turistin bir kısmını Isparta’ya getirme adına böyle bir çalışma içinde olduklarını söyleyerek “Isparta bizim ikinci şehrimiz Antalya Isparta kardeş şehirler. Dolayısıyla biz bölgemizde yaptığımız birçok medya organizasyonunu Antalya'da da misafir etsek bile Isparta’yı da dahil ediyoruz. Bu hafta sonu Isparta Gazeteciler Cemiyetimizin ev sahipliğinde Akdeniz bölgemizde görevli gazetecilerle Isparta’yı geziyoruz.  Isparta, alternatif turizm açısından doğa ve kültür turizmi açısından çok zengin bir şehrimiz. Dolayısıyla Antalya'ya gelen 15 milyon civarındaki turistin büyük bir bölümünü alternatif turizm adına buraya getirebiliriz. Yine kış turizmi açısından Davraz Kayak Merkezi dünyanın en iyi kayak pistlerine sahip olan merkezlerden bir tanesi bunu tanıtmak bunu dünyaya duyurmak aslında gazetecilerin bizlerin görevi. Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu da Isparta'nın değerlerinin tanıtılmasına büyük önem veriyor. Bu anlamda bizi Isparta’da misafir ediyor. Kendilerine hem ev sahipliği için hem de buralarda yaptıkları hizmetler için teşekkür ediyoruz, tebrik ediyoruz, kutluyoruz.” dedi. Osmaniye Cebelibereket Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ali Cihangir ise Isparta ve Davraz’la ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştı. “Isparta'ya bu benim üçüncü gelişim tabii biz Isparta'nın gülüyle halısıyla ünlü olarak biliyorduk. Oysa kış turizminde de çok mükemmel bir yapısı olduğunu gördük. Davraz’dayız çok güzel bir manzara var. Ben özellikle Türkiye'den herkesi bu bölgeye buraları gelip görmeye, gezmeye davet ediyorum. Tabii Türkiye'nin her tarafı güzel ama Isparta'nın doğası gerçekten mükemmel, güzel bir kar müthiş bir doğa var.” dedi. Usta gazetecilerin Isparta’da ziyaret ettikleri diğer bir yer ise Türk sanat tarihinde önemli bir yere sahip olan ahşap oymacılığının yaşatıldığı Isparta Belediyesi Ahşap El Sanatları Atölyesi oldu. Akdeniz Gazeteciler Federasyonu üyeleri ahşap oyma sanatçıları tarafından el emeği göz nuru ile hazırlanan tablolar, gravürler, kapılar, sandıklar vb. sanat eserleri karşısında büyülenirken, ürünlerin nasıl ortaya çıkışını de yakından inceleme fırsatı buldular. Akdeniz Gazeteciler Federasyonu üyelerinin aileleriyle birlikte ziyaret ettikleri diğer bir yer ise 9. Cumhurbaşkanımız Merhum Süleyman Demirel’in memleketi İslamköy oldu. Burada Süleyman Demirel Demokrasi ve Kalkınma müzesini gezen misafirler Demirelli yıllara yolculuk ederek o günleri yeniden yaşama fırsatı buldular. Misafirlerin Isparta’da ziyaret ederek hayran kaldıkları diğer bir yer ise bugünlerde beyaza bürünerek daha da güzelleşen Gölcük Tabiat parkı oldu. Çoğu, Akdeniz iklimine sahip şehirlerde yaşayan gazeteciler gördükleri kar manzarası karşısında hayranlıklarını gizleyemeyerek karın tadını çıkardılar. Misafirler Gölcük Tabiat Parkı’nın kışın da mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında olduğunu, bu eşsiz güzelliğe herkesin şahitlik etmesi gerektiğini söyleyerek bol bol kar fotoğrafı çektiler. Alanya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Gaye Çoşkun gördüğü manzara hakkında “Alanya’da iklim farklı biliyorsunuz dolayısıyla çok özlediğimiz bir manzara,  çok mutlu olduk, çok keyif aldık. Karla cebelleşmek biraz yordu ama olsun çok iyi geldi bize.  Gölcük harika bir yer, bulunduğumuz ortam, atmosfer gerçekten çok güzel. Türkiye'mizin her yerinde bambaşka güzellikler var ama görmeyenler için şiddetle tavsiye ediyorum. Özellikle farklı iklimlerdeki insanlar kendilerine farklı bir tatil arıyorlarsa kesinlikle Isparta ve Gölcük diyorum, harika bir yer.” dedi. Akdeniz Gazeteciler Federasyonu üyeleri Isparta gezilerinin ikinci gününde Eğirdir’i hakim bir tepeden gören Akpınar Tepesi’ne çıktılar. Muhteşem Eğirdir Gölü manzarasına karşı kahvaltı yapan misafirlere Eğirdir Belediye Başkanı Veli Gök de eşlik ederek misafirlerle yakından ilgilendi. Ardından Eğirdir Belediyesi tarafından hizmete sunulan ve güneş enerjisiyle çalışan tekneyle kısa bir gezinti yapan misafirler martılara ekmek attı. Alanya Gazeteciler Cemiyeti Genel Sekreteri Necati Şatana geziyle ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştı, “Alanya'dan geliyoruz Alanya hava şartlarına göre tabii çok soğuk ama muhteşem bir doğası var hayranlık duyacağımız çok çeşitli manzaralarla karşılaştık. Gerçekten Isparta’yı, Davraz’ı,  Gölcük’ü ve Eğirdir’i çok beğendik.  Ben şahsen bundan sonraki tatillerimde artık listeye buraları da yazacağım. Çok beğendim çok olumlu izlenimlerle ayrılıyoruz.” dedi. Konuklar Eğirdir ilçesinde son olarak Selçuklulardan günümüze kadar ayakta kalmayı başaran ve aynı anda yaklaşık 3 bin kişinin ibadet yapabildiği Hızır Bey Camisi’ni ziyaret ettiler. Büyük çoğunluğu ahşap mimariye sahip camiyle aynı avluda bulunan Dündar Bey Medresesi’ni de gezen konuklar Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü rehberinden tarihi yapılar hakkında bilgi aldı. Akdeniz Gazeteciler Federasyonu Cemiyet Başkanları Eğirdir gezisinin ardından Isparta Gökçay Mesireliğinde bulunan Isparta Belediyesi Gül Köşkü’nde Vali Ömer Seymenoğlu ile bir araya geldiler. Burada bir konuşma yapan Vali Seymenoğlu misafirleri Isparta’da ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti aktararak “Isparta olarak, Valilik olarak sizleri Isparta'da görmekten Isparta'da ağırlamaktan büyük bir keyif aldık. Isparta Valiliği olarak yerel yönetimler ile beraber 2020 yılını turizm anlamında 2019’dan daha iyi yaşamak ve yerelde yaşayan insanlarımıza da ekonomik katkı sunabilmek için çaba gösteriyoruz. Isparta olarak turizmde biz de varız diyoruz. Onun için bu tür etkinlikler bizim için çok önemli. Bizleri kırmayıp ailelerinizle buraya kadar geldiğiniz için çok teşekkür ediyoruz. Mayıs ayında gül sezonu başlıyor,  gül sezonumuz da çok çok güzeldir. Arkasından lavanta sezonunda yüzbinlerce insanımız geliyor. Tekrar sizleri burada ağırlamaktan beraber olmaktan Isparta'yı anlatıp tanıtmaktan büyük bir keyif alırız, sizleri yine bekliyoruz. Ülkemiz emin olun ki çok güzellikler sunuyor, bunları ancak gezebildikçe, görebildikçe anlayabiliyoruz. Anladıkça da bu millete bu bayrağa bu vatana daha sıkı sarılıyoruz. Onun için son söz olarak gezelim diyorum,  gezdiklerimizi çevremize anlatalım,  görselleri yayınlayalım, hep beraber mutlu olalım diyorum tekrar tekrar teşekkür ediyorum.” dedi. Son olarak Isparta Belediyesi Prof. Dr. Turan Yazgan Halı-Kilim ve Etnografya Müzesini gezen konuklar burada dünden bugüne Isparta ve Anadolu’da dokunan motifleri yakından inceleme fırsatı buldular.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gul32.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.